Handelsbetingelser

  1. GENERELLE OPLYSNINGER

Rosilde Højgård Økologi ApS, CVR: 35407502 

Rosilde Højgård v/Jens Jørgensen, CVR 42072656

Juridisk adresse: Hjulbyvej 138, 5800 Nyborg

Drift -og leverings adresse: Gl. Vindingevej 21, 5800 Nyborg

 

Rosilde Højgård ØKO v/Simon Jørgensen, CVR: 38237888

Hjulbyvej 115, 5800 Nyborg

Kontakt: sj@rosilde-hoejgaard.dk

Faktura: faktura@rosilde-hoejgaard.dk

 

  1. PRISER

Hos Rosilde Højgård tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.

  1. BETALING

For Private kunder

www.rosilde-hoejgaard.dk kan du bruge følgende betalingskort: visa, visa/dankort, MasterCard og MobilePay/Myshop.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er afsendt. Indtil da er pengene reserveret. 

Du vil få en e-mail som fortæller at købet er afsluttet når pengene bliver hævet på din konto. 

Alle beløb som er opgivet på www.rosilde-hoejgaard.dk er i DKK og inkl. moms. 

Vi anvender den højeste sikkerhed inden for betalingsløsninger ved brug af SSL (Secure Stocket Layer). Så længe du browser (kigger) på siden, er der ingen kryptering, men når du indtaster dine betalingsoplysninger (navn, adresse, kreditkortnr.) går du ind i et sikret område.

For Erhvervskunder

Rosilde Højgård Økologi ApS og Rosilde Højgård v/Jens Jørgensen modtager betaling fra Erhvervskunder. Der sendes ordrebekræftelse umiddelbart efter ordren er afgivet så snart ordren er under behandling. Følgeseddel til ordrer ved levering og afhentning. Faktura sendes efter gældende regler, som for erhvervskunder er med betaling 8 dage netto. Alle beløb som er opgivet på www.rosilde-hoejgaard.dk er i DKK. 

BESTILLING

Ved bestilling skal navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse oplyses, leveringsform skal vælges, og handelsbetingelser skal accepteres før betalingen kan gennemføres. 

Det er muligt at notere bemærkning til ordren, f.eks. afhentningstidspunkt. 

Du skal købe for mindst 300 DKK ekskl. moms, ekskl. forsendelse for, at vi kan gennemføre ordren. Dette gør vi for at mindske transporten, mindske Co2 udslippet og passe bedre på miljøet.

  1. HENT-SELV

Det er muligt at afhente din ordre selv, og derved spare fragtgebyret. Dette vælges ved check-ud. Afhentning af varer skal ske på Gl. Vindingevej 21, 5800 Nyborg, i Gårdbutikken. Du skal notere hvilken dag du henter, og ca. tidspunkt. For private skal varerne bestilles senest kl. 09.00 på afhentningsdagen. Skriv i feltet “Bemærkning til ordre” i kassen.

  1. PAKNING

Vi pakker dine varer i flamingokasser, og tilsætter tøris, så varerne kan holde sig frosne indtil kl. 19.00 på leveringsdagen. Tøris skal håndteres med handsker, for at undgå frostskader, da det er -75℃. Flamingokassen er din ejendom efter levering. Vi ser meget gerne at du returnerer din kasse ved næste levering fra os – Hvis Chaufføren har plads i bilen, tager de den med retur og vi får mulighed for at genbruge kassen. Det er både godt for os, dig og miljøet. Mange tak. 

  1. LEVERING TIL ERHVERV

Vi står selv for distribution af alle vores leverancer.

Rosilde Højgård leverer til erhverv.

I vintersæson: Leveres der tirsdage og fredage i tidsrummet kl. 8.00 – 16.00, medmindre andet bliver oplyst ved bestilling. I enkelte tilfælde (ved kø, uheld eller andet) kan leveringen ske senere end kl. 16.00. Sidste frist for bestilling af varer er dagen før levering inden kl. 10.00

I sommersæson: Leveres der alle hverdage og lørdage i tidsrummet kl. 8.00 – 16.00, medmindre andet bliver oplyst ved bestilling. I enkelte tilfælde (ved kø, uheld eller andet) kan leveringen ske senere end kl. 16.00.

Vi oplyser altid om næste leveringsdag på vores side, og du kan altid orientere dig om leveringsdagen på din ordrebekræftelse. Sidste frist for bestilling af varer er dagen før levering inden kl. 16.00.

I tilfælde af helligdage, ferie eller andet vil leveringsdato fremgå af ordrebekræftelsen. 

Dine varer bliver leveret som flexlevering, hvilket betyder at chaufføren stiller varerne foran hoveddør, såfremt der ingen er til at tage imod varerne ved levering. 

Hvis der er særlige ønsker til leveringssted (f.eks. køkkenindgang, carport, kælderskakt, udhus, skur, bagdør, baggård) noteres dette under punktet ’bemærkning til ordre’ ved check-ud. 

Der er levering til hele Fyn efter aftale.

Leveringsgebyret er på kr 100,00, –  ved køb under kr. 300,00, – ekskl. moms. i sæson, og ved køb under kr. 500,00, – ekskl. moms udenfor sæson.

Miljøtillæg på kr. 35,00, – ekskl. moms på alle ordre.

Sæsonen følger altid de nye kartofler (ca. ultimo maj – til medio sept.)

Ved levering overgår ansvaret for varerne til jer.

  1. AFBESTILLING / FORTRYDELSESRET

Afbestilling af ordre kan foretages på e-mail til kontakt@rosilde-hoejgaard.dk

Afbestilling skal foretages minimum 2 dage før leveringsdagen.

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen. Da Rosilde Højgård kun forhandler fødevare, er man derfor ikke dækket af nogen fortrydelsesret efter modtagelses.

Da Rosilde Højgård kun forhandler fødevarer, kan du ifølge forbrugeraftaleloven § 17, stk. 2, nr. 1 ikke fortryde køb af allerede leverede varer.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varer.

  1. REKLAMATION

Skulle du opleve fejl eller mangler af de varer du har modtaget, hører vi meget gerne fra dig. Vi kan kontaktes på kontakt@rosilde-hoejgaard.dk  eller på tlf. 6531 0031.

Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter du modtager varerne. Det gælder både i relation til modtagelsen af pakken og til indholdet af pakken. På den måde kan vi med det samme reagere, og give dig en bedre service.

Som udgangspunkt vil du få et afslag i prisen, hvis en vare eller dele af leveringen ikke lever op til forventningen.

Varer der leveres senere end kl. 16.00, og som måtte have lidt skade af den forlængede transporttid erstattes naturligvis.

  1. BEKRÆFTELSE

Når du har foretaget en bestilling, sender vi dig umiddelbart efter en ordrebekræftelse via e-mail, så snart ordren er under behandling.

Denne bekræftelse indeholder de oplysninger du har skrevet ind ved bestilling, samt de varer du har bestilt. Er der rettelser til din ordre bedes du kontakte os på kontakt@rosilde-hoejgaard.dk 

  1. PERSONDATAPOLITIK

Hos Rosilde Højgård ønsker vi åbenhed, og gennemsigtighed omkring, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger. Vi prioriterer sikkerheden af dine personlige oplysninger højt, og har udarbejdet en politik, så du kan se, hvordan vi anvender dine personlige oplysninger, behandles og beskyttes.

  1. Hvem har ansvaret for beskyttelsen af dine personlige oplysninger?

Virksomheden Rosilde Højgård er ansvarlig for de personlige oplysninger, du giver os, og er ansvarlig for at beskytte dine personlige oplysninger i henhold til danske og europæisk lovgivning om databeskyttelse.

  1. Hvordan opbevarer vi dine oplysninger?

De personlige oplysninger, vi indsamler om dig, lagres inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (”EØS”), men kan også overføres til og anvendes i et land uden for EØS. En sådan overførsel af dine personlige oplysninger udføres i overensstemmelse med gældende lovgivning.

  1. Hvem har adgang til dine oplysninger?

Dine oplysninger kan deles indenfor Rosilde Højgård organisationen. Vi formidler, sælger eller udveksler aldrig dine personlige oplysninger til tredjepart med henblik på markedsføring uden for Gaardmester. Personlige oplysninger, som videregives til tredjepart, anvendes kun til at betjene dig. Det er fx transportfirmaer i forbindelse med levering af varerne, mediebureauer i forbindelse med distribution af nyhedsbreve og regnskabssystemer til håndtering af bogholderi.

  1. Hvilken type personlige oplysninger indsamler vi?

Vi indsamler de personlige oplysninger, du giver os, fx når du afgiver en bestilling, kontakter vores kundeservice eller deltager i konkurrencer. De personlige oplysninger, du giver os, kan fx være kontaktoplysninger og betalingsoplysninger. Desuden kan vi indsamle visse personlige oplysninger fra eksterne kilder, fx. kreditoplysninger og adresseopdateringer.

  1. Hvad bruger vi dine personlige oplysninger til?

Vi anvender dine personlige oplysninger til følgende formål:

  • Oprettelse og administration af din personlige konto på Rosilde Højgård.
  • Behandling af dine ordrer og evt. returnering
  • Afsendelse af beskeder via sms, mail eller lignende vedrørende leveringsstatus, afhentning af ordre og lignende
  • Kontakt til dig i tilfælde af problemer med leveringen af dine varer
  • Afsendelse af markedsføringsmateriale som fx indsamling af kundefeedback, nyhedsbreve, hvis du har accepteret dette mv.
  • Besked til vindere af online konkurrencer
  • Analyser for at give dig relevant markedsføringsmateriale og information
  • Validering af din alder for at finde ud af, om du er juridisk myndig til at handle online
  • Forebyggelse af misbrug eller utilbørlig brug af vores tjenester
  • Analyse til optimering af website for at give dig den bedste oplevelse

Vi lagrer dine personlige oplysninger, så længe de er nødvendige for, at vi kan udføre ovennævnte tjenester, eller så længe loven kræver det. Herefter slettes dine personlige oplysninger.

  1. Hvad er dine rettigheder?

Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig. Hvis dine oplysninger er ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du bede om at få dem rettet eller slettet. Vi kan ikke slette dine personlige oplysninger, når der stilles lovmæssige krav om lagring, fx. den gældende bogføringslov, som har bestemt, at de personlige oplysninger skal lagres i 5 år. Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi bruger dine data til markedsføringsformål. Du kan kontakte os ved at skrive til kontakt@rosilde-hoejgaard.dk. Nedenfor har vi lavet en detaljeret oversigt over, hvilke rettigheder du har som kunde.

6.1 Retten til adgang:

Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig. Kontakt Rosilde Højgård, så sender vi dine personlige oplysninger via e-mail

6.2 Retten til at overføre data:

Når Rosilde Højgård anvender dine personlige oplysninger elektronisk, efter dit samtykke eller i henhold til en aftale, har du ret til at få sendt en kopi af dine data på en struktureret, og almindelig måde, samt et maskinlæsbart format til enten dig eller anden part. Det gælder kun de personlige oplysninger, du har givet os. Det kan f.eks. være e-mail, navn, adresse, telefonnummer mv.

6.3 Retten til at korrigere data:

Du har til enhver tid ret til at anmode om at få dine personlige oplysninger rettet, hvis de er ukorrekte, herunder ret til at gøre ufuldstændige oplysninger fyldestgørende. Du kan blot kontakte os via kontakt@rosilde-hoejgaard.dk og oplyse os om dine ønsker herfor.

6.4 Retten til at slette data:

Du har til enhver tid ret til at få slettet de personlige oplysninger, som Rosilde Højgård benytter, undtagen i følgende situationer:

  • Du har en uafklaret sag hos kundeservice
  • Du har en åben bestilling, som endnu ikke er afsendt eller kun delvis afsendt
  • Du har et økonomisk mellemværende med Rosilde Højgård, uanset betalingsmåde
  • Du er under mistanke for at have eller har misbrugt vores serviceydelser inden for de sidste fire år
  • Din gæld er videresolgt til tredjepart inden for de seneste tre år eller inden for et år for afdøde kunder
  • Din kreditansøgning er blevet afvist inden for de seneste tre måneder

Hvis du har foretaget et køb, beholder vi dine personlige oplysninger i forbindelse med din transaktion af hensyn til bogføringsreglerne.

6.5 Retten til at modsætte dig anvendelse baseret på legitime interesser:

Du har ret til at modsætte dig anvendelse af dine personlige oplysninger, der er baseret på Rosilde Højgårds retmæssige interesser. Rosilde Højgård fortsætter ikke med at anvende dine personlige oplysninger, medmindre vi kan påvise en saglig grund til deres anvendelse, som tilsidesætter dine ønsker og rettigheder og/eller på baggrund af lovmæssige krav.

6.6 Din ret til at modsætte dig direkte markedsføring:

Du har ret til at modsætte dig direkte markedsføring.

Du kan framelde dig direkte markedsføring på følgende måder:

  • Ved at følge instruksen i den enkelte markedsføringsmail
  • Ved at sende en mail til kontakt@rosilde-hoejgaard.dk med emnefelt “Ønsker ikke direkte markedsføring” og en tekst om, at du ikke ønsker at modtage markedsføring.

6.7 Retten til begrænset anvendelse:

Du har til enhver tid ret til at anmode om begrænset anvendelse af dine personlige oplysninger hos Rosilde Højgård under følgende omstændigheder:

  • Hvis du gør indsigelse mod anvendelse baseret på Rosilde Højgårds retmæssige interesser, skal Rosilde Højgård begrænse al anvendelse af de pågældende personlige oplysninger, mens det kontrolleres, om vores legitime interesser går forud for dine.
  • Hvis du mener, at dine personlige oplysninger er ukorrekte, skal gaardmester begrænse al anvendelse af de pågældende data, mens rigtigheden af disse personlige oplysninger kontrolleres.
  • Hvis behandlingen er uretmæssig, kan du modsætte dig sletning af dine personlige oplysninger og i stedet anmode om begrænset anvendelse af dine personlige oplysninger
  • Hvis Rosilde Højgård ikke længere har brug for dine personlige oplysninger, men de er påkrævede for at kunne gøre et lovmæssigt krav gældende.
  1. Hvordan kan du udøve dine rettigheder?  

Hos Rosilde Højgård tager vi databeskyttelse meget alvorligt, og derfor håndterer vi altid dine forespørgsler i henhold til ovennævnte rettigheder. Du kan altid kontakte os på kontakt@rosilde-hoejgaard.dk med emnet “Databeskyttelse -” efterfulgt af din forespørgsel.

  1. Retten til at klage til en tilsynsmyndighed

Hvis du mener, at Rosilde Højgård behandler dine personlige oplysninger på en ukorrekt måde, kan du altid kontakte os på kontakt@rosilde-hoejgaard.dk Du har også mulighed for at klage til Datatilsynet.

  1. Opdateringer af vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger

Der kan være behov for, at vi opdaterer vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger. Den seneste udgave af vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside. Vi vil meddele alle vigtige ændringer i vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger, for eksempel ændringer af årsagerne til l hvorfor vi anvender dine personlige oplysninger, hvem der er ansvarlig eller dine rettigheder

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 19. april 2021 kl. 10.00

  1. GENERELLE OPLYSNINGER

Rosilde Højgård ØKO v/Simon Jørgensen, CVR: 38 23 78 88
Hjulbyvej 115, 5800 Nyborg

Rosilde Højgård Økologi ApS, CVR: 35407502 

Rosilde Højgård v/Jens Jørgensen, CVR 42072656

Juridisk adresse: Hjulbyvej 138, 5800 Nyborg

Drift -og leverings adresse: Gl. Vindingevej 21, 5800 Nyborg 

+45 6531 00 31
kontakt@rosilde-hoejgaard.dk

faktura@rosilde-hoejgaard.dk

  1. PRISER

Hos Rosilde Højgård tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.

  1. BETALING

For Private kunder

www.rosilde-hoejgaard.dk kan du bruge følgende betalingskort: visa, visa/dankort, MasterCard og MobilePay/Myshop.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er afsendt. Indtil da er pengene reserveret. 

Du vil få en e-mail som fortæller at købet er afsluttet når pengene bliver hævet på din konto. 

Alle beløb som er opgivet på www.rosilde-hoejgaard.dk er i DKK og inkl. moms. 

Vi anvender den højeste sikkerhed inden for betalingsløsninger ved brug af SSL (Secure Stocket Layer). Så længe du browser (kigger) på siden, er der ingen kryptering, men når du indtaster dine betalingsoplysninger (navn, adresse, kreditkortnr.) går du ind i et sikret område.

For Erhvervskunder

Rosilde Højgård Økologi ApS og Rosilde Højgård v/Jens Jørgensen modtager betaling fra Erhvervskunder. Der sendes ordrebekræftelse umiddelbart efter ordren er afgivet så snart ordren er under behandling. Følgeseddel til ordrer ved levering og afhentning. Faktura sendes efter gældende regler, som for erhvervskunder er med betaling 8 dage netto. Alle beløb som er opgivet på www.rosilde-hoejgaard.dk er i DKK. 

BESTILLING

Ved bestilling skal navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse oplyses, leveringsform skal vælges, og handelsbetingelser skal accepteres før betalingen kan gennemføres. 

Det er muligt at notere bemærkning til ordren, f.eks. afhentningstidspunkt. 

Du skal købe for mindst 300 DKK ekskl. moms, ekskl. forsendelse for, at vi kan gennemføre ordren. Dette gør vi for at mindske transporten, mindske Co2 udslippet og passe bedre på miljøet.

  1. HENT-SELV

Det er muligt at afhente din ordre selv, og derved spare fragtgebyret. Dette vælges ved check-ud. Afhentning af varer skal ske på Gl. Vindingevej 21, 5800 Nyborg, i Gårdbutikken. Du skal notere hvilken dag du henter, og ca. tidspunkt. For private skal varerne bestilles senest kl. 09.00 på afhentningsdagen. Skriv i feltet “Bemærkning til ordre” i kassen.

  1. PAKNING

Vi pakker dine varer i flamingokasser, og tilsætter tøris, så varerne kan holde sig frosne indtil kl. 19.00 på leveringsdagen. Tøris skal håndteres med handsker, for at undgå frostskader, da det er -75℃. Flamingokassen er din ejendom efter levering. Vi ser meget gerne at du returnerer din kasse ved næste levering fra os – Hvis Chaufføren har plads i bilen, tager de den med retur og vi får mulighed for at genbruge kassen. Det er både godt for os, dig og miljøet. Mange tak. 

  1. LEVERING TIL ERHVERV

Vi står selv for distribution af alle vores leverancer.

Rosilde Højgård leverer til erhverv.

I vintersæson: Leveres der tirsdage og fredage i tidsrummet kl. 8.00 – 16.00, medmindre andet bliver oplyst ved bestilling. I enkelte tilfælde (ved kø, uheld eller andet) kan leveringen ske senere end kl. 16.00. Sidste frist for bestilling af varer er dagen før levering inden kl. 10.00

I sommersæson: Leveres der alle hverdage og lørdage i tidsrummet kl. 8.00 – 16.00, medmindre andet bliver oplyst ved bestilling. I enkelte tilfælde (ved kø, uheld eller andet) kan leveringen ske senere end kl. 16.00.

Vi oplyser altid om næste leveringsdag på vores side, og du kan altid orientere dig om leveringsdagen på din ordrebekræftelse. Sidste frist for bestilling af varer er dagen før levering inden kl. 16.00.

I tilfælde af helligdage, ferie eller andet vil leveringsdato fremgå af ordrebekræftelsen. 

Dine varer bliver leveret som flexlevering, hvilket betyder at chaufføren stiller varerne foran hoveddør, såfremt der ingen er til at tage imod varerne ved levering. 

Hvis der er særlige ønsker til leveringssted (f.eks. køkkenindgang, carport, kælderskakt, udhus, skur, bagdør, baggård) noteres dette under punktet ’bemærkning til ordre’ ved check-ud. 

Der er levering til hele Fyn efter aftale.

Leveringsgebyret er på kr 100,00, –  ved køb under kr. 300,00, – ekskl. moms. i sæson, og ved køb under kr. 500,00, – ekskl. moms udenfor sæson.

Miljøtillæg på kr. 35,00, – ekskl. moms på alle ordre.

Sæsonen følger altid de nye kartofler (ca. ultimo maj – til medio sept.)

Ved levering overgår ansvaret for varerne til jer.

  1. AFBESTILLING / FORTRYDELSESRET

Afbestilling af ordre kan foretages på e-mail til kontakt@rosilde-hoejgaard.dk

Afbestilling skal foretages minimum 2 dage før leveringsdagen.

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen. Da Rosilde Højgård kun forhandler fødevare, er man derfor ikke dækket af nogen fortrydelsesret efter modtagelses.

Da Rosilde Højgård kun forhandler fødevarer, kan du ifølge forbrugeraftaleloven § 17, stk. 2, nr. 1 ikke fortryde køb af allerede leverede varer.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varer.

  1. REKLAMATION

Skulle du opleve fejl eller mangler af de varer du har modtaget, hører vi meget gerne fra dig. Vi kan kontaktes på kontakt@rosilde-hoejgaard.dk  eller på tlf. 6531 0031.

Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter du modtager varerne. Det gælder både i relation til modtagelsen af pakken og til indholdet af pakken. På den måde kan vi med det samme reagere, og give dig en bedre service.

Som udgangspunkt vil du få et afslag i prisen, hvis en vare eller dele af leveringen ikke lever op til forventningen.

Varer der leveres senere end kl. 16.00, og som måtte have lidt skade af den forlængede transporttid erstattes naturligvis.

  1. BEKRÆFTELSE

Når du har foretaget en bestilling, sender vi dig umiddelbart efter en ordrebekræftelse via e-mail, så snart ordren er under behandling.

Denne bekræftelse indeholder de oplysninger du har skrevet ind ved bestilling, samt de varer du har bestilt. Er der rettelser til din ordre bedes du kontakte os på kontakt@rosilde-hoejgaard.dk 

  1. PERSONDATAPOLITIK

Hos Rosilde Højgård ønsker vi åbenhed, og gennemsigtighed omkring, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger. Vi prioriterer sikkerheden af dine personlige oplysninger højt, og har udarbejdet en politik, så du kan se, hvordan vi anvender dine personlige oplysninger, behandles og beskyttes.

  1. Hvem har ansvaret for beskyttelsen af dine personlige oplysninger?

Virksomheden Rosilde Højgård er ansvarlig for de personlige oplysninger, du giver os, og er ansvarlig for at beskytte dine personlige oplysninger i henhold til danske og europæisk lovgivning om databeskyttelse.

  1. Hvordan opbevarer vi dine oplysninger?

De personlige oplysninger, vi indsamler om dig, lagres inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (”EØS”), men kan også overføres til og anvendes i et land uden for EØS. En sådan overførsel af dine personlige oplysninger udføres i overensstemmelse med gældende lovgivning.

  1. Hvem har adgang til dine oplysninger?

Dine oplysninger kan deles indenfor Rosilde Højgård organisationen. Vi formidler, sælger eller udveksler aldrig dine personlige oplysninger til tredjepart med henblik på markedsføring uden for Gaardmester. Personlige oplysninger, som videregives til tredjepart, anvendes kun til at betjene dig. Det er fx transportfirmaer i forbindelse med levering af varerne, mediebureauer i forbindelse med distribution af nyhedsbreve og regnskabssystemer til håndtering af bogholderi.

  1. Hvilken type personlige oplysninger indsamler vi?

Vi indsamler de personlige oplysninger, du giver os, fx når du afgiver en bestilling, kontakter vores kundeservice eller deltager i konkurrencer. De personlige oplysninger, du giver os, kan fx være kontaktoplysninger og betalingsoplysninger. Desuden kan vi indsamle visse personlige oplysninger fra eksterne kilder, fx. kreditoplysninger og adresseopdateringer.

  1. Hvad bruger vi dine personlige oplysninger til?

Vi anvender dine personlige oplysninger til følgende formål:

  • Oprettelse og administration af din personlige konto på Rosilde Højgård.
  • Behandling af dine ordrer og evt. returnering
  • Afsendelse af beskeder via sms, mail eller lignende vedrørende leveringsstatus, afhentning af ordre og lignende
  • Kontakt til dig i tilfælde af problemer med leveringen af dine varer
  • Afsendelse af markedsføringsmateriale som fx indsamling af kundefeedback, nyhedsbreve, hvis du har accepteret dette mv.
  • Besked til vindere af online konkurrencer
  • Analyser for at give dig relevant markedsføringsmateriale og information
  • Validering af din alder for at finde ud af, om du er juridisk myndig til at handle online
  • Forebyggelse af misbrug eller utilbørlig brug af vores tjenester
  • Analyse til optimering af website for at give dig den bedste oplevelse

Vi lagrer dine personlige oplysninger, så længe de er nødvendige for, at vi kan udføre ovennævnte tjenester, eller så længe loven kræver det. Herefter slettes dine personlige oplysninger.

  1. Hvad er dine rettigheder?

Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig. Hvis dine oplysninger er ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du bede om at få dem rettet eller slettet. Vi kan ikke slette dine personlige oplysninger, når der stilles lovmæssige krav om lagring, fx. den gældende bogføringslov, som har bestemt, at de personlige oplysninger skal lagres i 5 år. Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi bruger dine data til markedsføringsformål. Du kan kontakte os ved at skrive til kontakt@rosilde-hoejgaard.dk. Nedenfor har vi lavet en detaljeret oversigt over, hvilke rettigheder du har som kunde.

6.1 Retten til adgang:

Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig. Kontakt Rosilde Højgård, så sender vi dine personlige oplysninger via e-mail

6.2 Retten til at overføre data:

Når Rosilde Højgård anvender dine personlige oplysninger elektronisk, efter dit samtykke eller i henhold til en aftale, har du ret til at få sendt en kopi af dine data på en struktureret, og almindelig måde, samt et maskinlæsbart format til enten dig eller anden part. Det gælder kun de personlige oplysninger, du har givet os. Det kan f.eks. være e-mail, navn, adresse, telefonnummer mv.

6.3 Retten til at korrigere data:

Du har til enhver tid ret til at anmode om at få dine personlige oplysninger rettet, hvis de er ukorrekte, herunder ret til at gøre ufuldstændige oplysninger fyldestgørende. Du kan blot kontakte os via kontakt@rosilde-hoejgaard.dk og oplyse os om dine ønsker herfor.

6.4 Retten til at slette data:

Du har til enhver tid ret til at få slettet de personlige oplysninger, som Rosilde Højgård benytter, undtagen i følgende situationer:

  • Du har en uafklaret sag hos kundeservice
  • Du har en åben bestilling, som endnu ikke er afsendt eller kun delvis afsendt
  • Du har et økonomisk mellemværende med Rosilde Højgård, uanset betalingsmåde
  • Du er under mistanke for at have eller har misbrugt vores serviceydelser inden for de sidste fire år
  • Din gæld er videresolgt til tredjepart inden for de seneste tre år eller inden for et år for afdøde kunder
  • Din kreditansøgning er blevet afvist inden for de seneste tre måneder

Hvis du har foretaget et køb, beholder vi dine personlige oplysninger i forbindelse med din transaktion af hensyn til bogføringsreglerne.

6.5 Retten til at modsætte dig anvendelse baseret på legitime interesser:

Du har ret til at modsætte dig anvendelse af dine personlige oplysninger, der er baseret på Rosilde Højgårds retmæssige interesser. Rosilde Højgård fortsætter ikke med at anvende dine personlige oplysninger, medmindre vi kan påvise en saglig grund til deres anvendelse, som tilsidesætter dine ønsker og rettigheder og/eller på baggrund af lovmæssige krav.

6.6 Din ret til at modsætte dig direkte markedsføring:

Du har ret til at modsætte dig direkte markedsføring.

Du kan framelde dig direkte markedsføring på følgende måder:

  • Ved at følge instruksen i den enkelte markedsføringsmail
  • Ved at sende en mail til kontakt@rosilde-hoejgaard.dk med emnefelt “Ønsker ikke direkte markedsføring” og en tekst om, at du ikke ønsker at modtage markedsføring.

6.7 Retten til begrænset anvendelse:

Du har til enhver tid ret til at anmode om begrænset anvendelse af dine personlige oplysninger hos Rosilde Højgård under følgende omstændigheder:

  • Hvis du gør indsigelse mod anvendelse baseret på Rosilde Højgårds retmæssige interesser, skal Rosilde Højgård begrænse al anvendelse af de pågældende personlige oplysninger, mens det kontrolleres, om vores legitime interesser går forud for dine.
  • Hvis du mener, at dine personlige oplysninger er ukorrekte, skal gaardmester begrænse al anvendelse af de pågældende data, mens rigtigheden af disse personlige oplysninger kontrolleres.
  • Hvis behandlingen er uretmæssig, kan du modsætte dig sletning af dine personlige oplysninger og i stedet anmode om begrænset anvendelse af dine personlige oplysninger
  • Hvis Rosilde Højgård ikke længere har brug for dine personlige oplysninger, men de er påkrævede for at kunne gøre et lovmæssigt krav gældende.
  1. Hvordan kan du udøve dine rettigheder?  

Hos Rosilde Højgård tager vi databeskyttelse meget alvorligt, og derfor håndterer vi altid dine forespørgsler i henhold til ovennævnte rettigheder. Du kan altid kontakte os på kontakt@rosilde-hoejgaard.dk med emnet “Databeskyttelse -” efterfulgt af din forespørgsel.

  1. Retten til at klage til en tilsynsmyndighed

Hvis du mener, at Rosilde Højgård behandler dine personlige oplysninger på en ukorrekt måde, kan du altid kontakte os på kontakt@rosilde-hoejgaard.dk Du har også mulighed for at klage til Datatilsynet.

  1. Opdateringer af vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger

Der kan være behov for, at vi opdaterer vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger. Den seneste udgave af vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside. Vi vil meddele alle vigtige ændringer i vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger, for eksempel ændringer af årsagerne til l hvorfor vi anvender dine personlige oplysninger, hvem der er ansvarlig eller dine rettigheder

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 19. april 2021 kl. 10.00

Scroll to Top

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.